Propers Actes
Dll, 25 novembre
a les 10h
Cicle Next Generation: Visita a la Transformació d'...
Cicle Next Generation: Visita a...
Dll, 25 novembre
de 18 a 20 hores
M+. Pedagogy + Praxis, 1970-2020. Richard Plunz in...
M+. Pedagogy + Praxis, 1970-2020...
Dm, 26 novembre
19.00 h
Arriba un nou Duel AHI sobre la intervenció en entorns...
Arriba un nou Duel AHI sobre la...
Dm, 26 novembre
A les 12 h
Visita tècnica a Sabadell, Pavelló Poliesportiu de l’Oest
Visita tècnica a Sabadell,...
Dm, 26 novembre
a les 19 h
Presentació del llibre 'Esglésies d'Eivissa i...
Presentació del llibre '...
Billennium, intervenció a l'Altell de plaça Nova
Imatge:
© Anna Moreno
El divendres 13 d'abril a les 18 h, s'inaugura a l'Altell de Plaça Nova l'exposició Billenium. La instal·lació, obra de l'artista Anna Moreno, es realitza en el marc del projecte Beehave i és una de les intervencions a Barcelona d'aquest mateix projecte, organitzat per la Fundació Joan Miró de Barcelona.
Billennium és el resultat d’una investigació sobre l’arquitectura comunal i modular que va sorgir del Taller de Arquitectura de Ricardo Bofill als anys setanta, combinada amb la literatura de J.G. Ballard, autor britànic de ciència-ficció. El 1962, Ballard va escriure Billennium, un relat que descriu la claustrofòbia i paràlisi en un món superpoblat. BILLENNIUM parteix del símbol de l'abella com a significant flotant per a situar-se en la línia discontínua que separa la utopia i la distopia en arquitectura, una postura equilibrista que es repeteix a nivell estructural per tota la instal·lació. Partint d'aquest escenari, Moreno especula sobre un futur post-apocalítpic en què la mel, més que no pas l’or o el petroli, actuaria com a principal valor de canvi.
Anna Moreno (Barcelona, 1984), viu i treballa entre Barcelona i La Haia (Països Baixos). La seva pràctica artística es desenvolupa a través d'esdeveniments ampliats i exposicions individuals entre les que destquen D'ahir d'abans d'ahir de l'altre abans d'ahir i més d'abans encara, Fundació Blueproject, Barcelona, 2016; The Whole World Was Singing, HIAP Project Space, Helsinki, 2016, o An Awkward Game, 1646, La Haia, 2015. Els seus projectes han format part d’exhibicions col·lectives com En los cantos nos diluímos, Sala de Arte Joven, Madrid, 2017; Distopía General, Reales Atarazanas, València, 2017: CAPITALOCEAN, W139, Amsterdam, 2016; Lo que ha de venir ya ha llegado, CAAC a Sevilla, MUSAC, a León i Koldo Mitxelena a Donostia, 2015, i Generaciones, La Casa Encendida, Madrid, 2014, entre d’altres. El seu treball s'ha inserit en el marc de simposis com Visual Activism, SFMOMA, San Francisco, 2014, o United We Organize, Stroom Den Haag, La Haia, 2013. Moreno ha participat en diverses residències artístiques com Artistas en residencia, CA2M i La Casa Encendida, Móstoles i Madrid, 2017; Seoul Art Space Geumcheon, Seul, 2012, o Atelierhaus Salzamt, Linz, 2011, entre d’altres.
Billennium és el resultat d’una investigació sobre l’arquitectura comunal i modular que va sorgir del Taller de Arquitectura de Ricardo Bofill als anys setanta, combinada amb la literatura de J.G. Ballard, autor britànic de ciència-ficció. El 1962, Ballard va escriure Billennium, un relat que descriu la claustrofòbia i paràlisi en un món superpoblat. BILLENNIUM parteix del símbol de l'abella com a significant flotant per a situar-se en la línia discontínua que separa la utopia i la distopia en arquitectura, una postura equilibrista que es repeteix a nivell estructural per tota la instal·lació. Partint d'aquest escenari, Moreno especula sobre un futur post-apocalítpic en què la mel, més que no pas l’or o el petroli, actuaria com a principal valor de canvi.
Anna Moreno (Barcelona, 1984), viu i treballa entre Barcelona i La Haia (Països Baixos). La seva pràctica artística es desenvolupa a través d'esdeveniments ampliats i exposicions individuals entre les que destquen D'ahir d'abans d'ahir de l'altre abans d'ahir i més d'abans encara, Fundació Blueproject, Barcelona, 2016; The Whole World Was Singing, HIAP Project Space, Helsinki, 2016, o An Awkward Game, 1646, La Haia, 2015. Els seus projectes han format part d’exhibicions col·lectives com En los cantos nos diluímos, Sala de Arte Joven, Madrid, 2017; Distopía General, Reales Atarazanas, València, 2017: CAPITALOCEAN, W139, Amsterdam, 2016; Lo que ha de venir ya ha llegado, CAAC a Sevilla, MUSAC, a León i Koldo Mitxelena a Donostia, 2015, i Generaciones, La Casa Encendida, Madrid, 2014, entre d’altres. El seu treball s'ha inserit en el marc de simposis com Visual Activism, SFMOMA, San Francisco, 2014, o United We Organize, Stroom Den Haag, La Haia, 2013. Moreno ha participat en diverses residències artístiques com Artistas en residencia, CA2M i La Casa Encendida, Móstoles i Madrid, 2017; Seoul Art Space Geumcheon, Seul, 2012, o Atelierhaus Salzamt, Linz, 2011, entre d’altres.
Anna Moreno imparteix Investigació Artística a la Reial Acadèmia d'Art de La Haia, on és membre fundadora d'HELICOPTER, una iniciativa creada per artistes per a l'experimentació i l'intercanvi de coneixements.