Pròxims
Del Dv, 23 maig fins Dv, 20 juny
Dilluns, dimecres i...
Exposició "Tota pedra fa paret. La pedra seca a...
Exposició "Tota pedra fa...
Ds, 24 maig
De 10 a 14 hores
"Empremtes" Sortida per conèixer La vora de Girona
"Empremtes" Sortida...
Dll, 26 maig
11 a 13 h
Jornada: Descarbonització i rehabilitació energètica....
Jornada: Descarbonització i...
Philip Ursprung transporta el públic de la conferència al territori de les emocions
Imatge:
© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC)
El passat 9 de febrer va tenir lloc la segona conferència d’Europa, Europa, cicle comissariat per l’arquitecte i editor Moisés Puente en el qual es presenta, cada 15 dies i fins al mes de juny, una mostra de l’arquitectura europea contemporània amb les conferències de 5 arquitectes i 4 crítics convidats que, a la vegada, seran presentats per arquitectes catalans. En aquesta ocasió, el convidat va ser el suís Philip Ursprung, catedràtic d’Història de l’Art i l’Arquitectura i futur degà de l'ETH de Zurich.
L'arquitecte Josep Lluís Mateo, encarregat de fer la presentació prèvia, va definir Ursprung com "un dels grans teòrics europeus en el camp de l’arquitectura" i va destacar la quantitat, qualitat i varietat de la seva obra. Una obra que, moltes vegades a través d’un apropament sinestètic i peripatètic a l’arquitectura i gràcies a l’ús de la imatge com a potenciadora i evocadora d’emocions, aconsegueix abordar la relació existent entre l’economia, l’arquitectura i l’art contemporanis.
Ursprung va triar Grècia com a punt de partida de la seva conferència, concretament una visita a l’obra de l’artista Nella Gollanda durant un dels viatges acadèmics que regularment realitza amb estudiants de l'ETH. Les imatges presents i passades, d’aquesta i d’altres obres, combinades amb el discurs rotund i evocador d’Ursprung, van aconseguir anar transportant els assistents al territori de les emocions provocades per la relació existent entre l’obra, la seva materialitat i el seu entorn. Les obres presentades podien veure’s des de l’arquitectura, però també des de l’escultura, el paisatgisme, l’escenografia, la infraestructura... i tantes altres disciplines.
Durant la segona part de la conferència, l’historiador va confrontar aquesta manera d’entendre l’arquitectura —sensorial, material, evocadora, a escala humana i, moltes vegades, a una escala més propera a l’escenografia— amb l’arquitectura espectacle i abstracta d’algunes ciutats, una arquitectura superficial que acaba promovent la diferència, l’exclusivitat i la separació dels individus.
No us perdeu la visió d’Ursprung i veieu el vídeo de la conferència:
La propera sessió d’“Europa, Europa”, el 23 de febrer, anirà a càrrec del despatx francès Bruther i comptarà amb la presentació de l’estudi català Harquitectes.
L'arquitecte Josep Lluís Mateo, encarregat de fer la presentació prèvia, va definir Ursprung com "un dels grans teòrics europeus en el camp de l’arquitectura" i va destacar la quantitat, qualitat i varietat de la seva obra. Una obra que, moltes vegades a través d’un apropament sinestètic i peripatètic a l’arquitectura i gràcies a l’ús de la imatge com a potenciadora i evocadora d’emocions, aconsegueix abordar la relació existent entre l’economia, l’arquitectura i l’art contemporanis.
Ursprung va triar Grècia com a punt de partida de la seva conferència, concretament una visita a l’obra de l’artista Nella Gollanda durant un dels viatges acadèmics que regularment realitza amb estudiants de l'ETH. Les imatges presents i passades, d’aquesta i d’altres obres, combinades amb el discurs rotund i evocador d’Ursprung, van aconseguir anar transportant els assistents al territori de les emocions provocades per la relació existent entre l’obra, la seva materialitat i el seu entorn. Les obres presentades podien veure’s des de l’arquitectura, però també des de l’escultura, el paisatgisme, l’escenografia, la infraestructura... i tantes altres disciplines.
Durant la segona part de la conferència, l’historiador va confrontar aquesta manera d’entendre l’arquitectura —sensorial, material, evocadora, a escala humana i, moltes vegades, a una escala més propera a l’escenografia— amb l’arquitectura espectacle i abstracta d’algunes ciutats, una arquitectura superficial que acaba promovent la diferència, l’exclusivitat i la separació dels individus.
No us perdeu la visió d’Ursprung i veieu el vídeo de la conferència:
La propera sessió d’“Europa, Europa”, el 23 de febrer, anirà a càrrec del despatx francès Bruther i comptarà amb la presentació de l’estudi català Harquitectes.
20/02/2017