Propers Actes
Radiografia de la promoció pública catalana en el marc de...
Radiografia de la promoció...
Jornada tècnica Morters Aïllants de calç
Jornada tècnica Morters Aïllants...
Cloenda de l'exposició 'Premi Europeu de l'...
Cloenda de l'exposició &...
Publicació del catàleg ‘Fons d’Arxiu: projectes dibuixats. Ignasi Bosch, Joan Maria de Ribot, Jeroni Moner, Ferran Galí, Manuel Martin Madrid’
Amb motiu de l’exposició Fons d’Arxiu: Projectes Dibuixats: Ignasi Bosch - Joan Maria de Ribot - Jeroni Moner - Ferran Galí - Manuel Martín Madrid, la Demarcació de Girona del COAC ha editat el catàleg que, sota el mateix títol, recopila la documentació exposada procedent de l’Arxiu Històric del COAC, a Girona, la qual es complementa amb les biografies dels arquitectes i la reflexió que la periodista Eva Vázquez va escriure per donar la benvinguda al visitant en l’inici de la mostra.
A Projectes dibuixats hi podem veure una selecció dels dibuixos i croquis que han ingressat a l’Arxiu Històric els darrers anys ‒provinents de les donacions d’Ignasi Bosch i Reitg, Joan Maria de Ribot, Jeroni Moner, Ferran Galí i Manuel Martín Madrid‒ que complementen, en alguns casos, lliuraments anteriors de material generat als respectius despatxos professionals. L’exposició reuneix una quarantena de dibuixos i esbossos que permeten endinsar-nos en la gestació d’alguns dels seus projectes i assistir al procés mateix de creació.
Una important col·lecció de dibuixos
L’Arxiu Històric del COAC a Girona conserva una important col·lecció de dibuixos dels professionals que han treballat a la província de Girona des de principis del segle XX. Són uns fons que han anat creixent amb la incorporació de nous documents al llarg del temps, fruit d’adquisicions i donacions dels mateixos arquitectes o els seus hereus, que contribueixen a enriquir la comprensió i l’estudi de l’arquitectura moderna a través dels primers traços sobre el paper d’algunes obres singulars.
Accedeix al catàleg en PDF.