Propers Actes
Dm, 13 maig
12:00 a 14:00 h
Jornada Tècnica d’ARQUIMA: Construcció Industrialitzada...
Jornada Tècnica d’ARQUIMA:...
Èxit d'assistència a les primeres Converses Playretail
Imatge:
© STARP ESTUDI
El passat 6 de juliol més de 400 persones van omplir l'Antiga Fàbrica Estrella Damm de Barcelona amb motiu de "La Boja Retail Experience", una jornada de reflexió i debat per a la millora del disseny d'espais comercials, organitzada pel Retail Design Institute i el Col·legi d'Arquitectes de Catalunya en el marc del Congrés d'Arquitectura 2016.
Transdisciplinarietat en el disseny d'espais comercials
Barcelona, una de les ciutats més importants del món en xifres d’acollida de turisme, és una plataforma única per a totes aquelles marques que volen estar presents en el panorama internacional. En aquest aspecte, els arquitectes participen activament en la construcció d’una ciutat diferent i nova, on el sector del comerç és molt rellevant.
En aquest sentit, la jornada, tal com va explicar en la seva presentació la directora a Barcelona del Retail Design Institute, Maria Callís, volia posar de manifest l'existència de perfils emergents que s'estan especializant en aquest camp, entre els quals molts arquitectes. Així mateix, es pretenia crear un espai per a la reflexió sobre la necessitat de col·laboració entre diverses disciplines a l'hora de plantejar el disseny dels espais comercials. Amb aquesta voluntat, es va crear una història a través de ponències de diferents professionals, la meitat dels quals arquitectes vinculats al retail que treballen de manera transversal amb altres disciplines relacionades amb el sector, com és el cas d'Ignasi Morató, Cristina Carvajal o Miquel Àngel Julià, entre d'altres.
Així, els especialistes van centrar el seu discurs en els elements a tenir en compte per tal que els conceptes de botiga puguin ser exitosos. En aquest sentit, es van posar sobre la taula termes com estratègia de retail, visual merchandising, branding, disseny interior, disseny de producte, implementació, BIM...
L'heterogeneïtat de disciplines va ser present també entre els assistents, la majoria arquitectes, altres professionals del sector i empresaris del món del retail. Aquesta multidisciplinarietat va propiciar el networking paral·lel a l'acte, així com una bona cobertura a les xarxes socials, presents en tot moment gràcies als diferents mediapartners que van difondre en viu la vetllada a través de les seves plataformes.
Construir una visió de futur
La sessió forma part d'un conjunt d'accions plantejades per tal de facilitar el coneixement del retail, establir àmbits de debat i facilitar-ne la difusió entre els arquitectes, altres professionals i la resta de ciutadans.
Precisament aquest és l'esperit del Congrés d'Arquitectura que, tal com va remarcar el degà del COAC, Lluís Comerón, es tracta de "construir entre tots i de manera col·lectiva una visó de futur de l'arquitectura i difondre-la".
És una certesa que l'arquitectura ha entrat al segle XXI afrontant un canvi radical en els objectius que cal assolir. Per això des l'àmbit del retail, conscients d'aquest canvi i els nous reclams del sector, fa temps que es treballa d'una manera gens convencional.
Així, des del Grup de Treball Retail del COAC, junt amb el Retail Design Institute, es treballa per dur a terme més iniciatives de cara a un futur proper —per parlar de temes com l'omnicanalitat, el design thinking, el disseny de pop up stores, entre d'altres— que permetin ampliar el coneixement del sector i difondre'l. La propera trobada es durà a terme el mes d'octubre en el marc del Congrés d'Arquitectura.

Transdisciplinarietat en el disseny d'espais comercials
Barcelona, una de les ciutats més importants del món en xifres d’acollida de turisme, és una plataforma única per a totes aquelles marques que volen estar presents en el panorama internacional. En aquest aspecte, els arquitectes participen activament en la construcció d’una ciutat diferent i nova, on el sector del comerç és molt rellevant.
En aquest sentit, la jornada, tal com va explicar en la seva presentació la directora a Barcelona del Retail Design Institute, Maria Callís, volia posar de manifest l'existència de perfils emergents que s'estan especializant en aquest camp, entre els quals molts arquitectes. Així mateix, es pretenia crear un espai per a la reflexió sobre la necessitat de col·laboració entre diverses disciplines a l'hora de plantejar el disseny dels espais comercials. Amb aquesta voluntat, es va crear una història a través de ponències de diferents professionals, la meitat dels quals arquitectes vinculats al retail que treballen de manera transversal amb altres disciplines relacionades amb el sector, com és el cas d'Ignasi Morató, Cristina Carvajal o Miquel Àngel Julià, entre d'altres.
Així, els especialistes van centrar el seu discurs en els elements a tenir en compte per tal que els conceptes de botiga puguin ser exitosos. En aquest sentit, es van posar sobre la taula termes com estratègia de retail, visual merchandising, branding, disseny interior, disseny de producte, implementació, BIM...
L'heterogeneïtat de disciplines va ser present també entre els assistents, la majoria arquitectes, altres professionals del sector i empresaris del món del retail. Aquesta multidisciplinarietat va propiciar el networking paral·lel a l'acte, així com una bona cobertura a les xarxes socials, presents en tot moment gràcies als diferents mediapartners que van difondre en viu la vetllada a través de les seves plataformes.
Construir una visió de futur
La sessió forma part d'un conjunt d'accions plantejades per tal de facilitar el coneixement del retail, establir àmbits de debat i facilitar-ne la difusió entre els arquitectes, altres professionals i la resta de ciutadans.
Precisament aquest és l'esperit del Congrés d'Arquitectura que, tal com va remarcar el degà del COAC, Lluís Comerón, es tracta de "construir entre tots i de manera col·lectiva una visó de futur de l'arquitectura i difondre-la".
És una certesa que l'arquitectura ha entrat al segle XXI afrontant un canvi radical en els objectius que cal assolir. Per això des l'àmbit del retail, conscients d'aquest canvi i els nous reclams del sector, fa temps que es treballa d'una manera gens convencional.
Així, des del Grup de Treball Retail del COAC, junt amb el Retail Design Institute, es treballa per dur a terme més iniciatives de cara a un futur proper —per parlar de temes com l'omnicanalitat, el design thinking, el disseny de pop up stores, entre d'altres— que permetin ampliar el coneixement del sector i difondre'l. La propera trobada es durà a terme el mes d'octubre en el marc del Congrés d'Arquitectura.


12/07/2016