Propers Actes
Jornada sobre resolució de conflictes, especialment amb l...
Jornada sobre resolució de...
Presentació dels resultats de l'Estudi sobre el...
Presentació dels resultats de l&...
Visita tècnica guiada al Teatre la Faràndula de Sabadell. Diversitat professional. Les múltiples facetes de l'arquitectura
La Delegació del Vallès organitza una taula rodona i una visita tècnica guiada al Teatre La Faràndula de Sabadell, el pròxim dijous 20 de març, a les 18 hores.
Acompanyats dels arquitectes Manel Bosch, Albert Salazar i Miquel Àngel Julià, explorarem com un mateix projecte requereix la sincronia de diverses disciplines arquitectòniques per resoldre els reptes singulars que es plantegen.
No es tractarà només d'observar, sinó de debatre en una conversa posterior a la visita com el disseny de l'escenografia, la il·luminació, el càlcul de l'estructura o les instal·lacions s'entrellacen per resoldre la complexitat d’un edifici pluridisciplinar com és un teatre.
Aprofitarem la visita per conèixer aspectes tècnics de l’escenografia i il·luminació, de l’espectacle Pinocchio, de la Juventut de la Faràndula, actualment en cartellera fins al 23 de març.
Formulari d’inscripció
Col·labora:
Ajuntament de Sabadell

Visita guiada al Consorci Corporació Sanitària Parc Taulí
Programa:
-11 a 11.30 h: Benvinguda i presentació de l'Hospital.
-11.30 a 12 h: Visita guiada a la sala de producció de calderes i al circuit de subministrament.
-12 a 13 h: Visita guiada a l'edifici Ripoll, on ens presentaran diferents sistemes de subministrament de l'edifici.

Visita tècnica a Sabadell, Pavelló Poliesportiu de l’Oest
La Delegació del Vallès organitza el pròxim dimarts, 26 de novembre a les 12 h, una visita tècnica al Pavelló Poliesportiu de l’Oest, a Sabadell. El guiatge anirà a càrrec de tot l’equip tècnic de l’obra, a fi de poder donar resposta des de tots els punts de vista.
El punt de partida del projecte és el programa funcional bàsic d’un pavelló PAV3, segons les directrius del Consell català de l’Esport, amb l’afegitó d’una sala polivalent i un espai de bar.
Aprofitant el pendent natural del solar, el pavelló se situa al fons de la parcel·la, alliberant un gran espai lliure. Aquest espai alliberat del solar fa la doble funció d’aparcament i pista exterior, i esdevé plaça d’accés al pavelló a nivell de pista. D’aquesta manera el volum principal de l’espai de la pista coberta queda parcialment soterrat, disminuint-ne el seu impacte visual a nivell de carrer.
Funcionalment el pavelló proposat parteix de la distinció del programa entre una zona per a la pràctica esportiva (pista i vestidors) i una zona per al públic. Aquests dos usos s’organitzen bàsicament per plantes, de tal manera que la planta baixa recull tots els espais vinculats a la pràctica esportiva, i la planta primera (sensiblement més petita) acull els espais destinats al públic.
El nou pavelló ha d’ocupar part d’una pastilla d’equipaments, juntament amb la ja construïda escola Cifuentes i el futur institut. Situat xamfrà per xamfrà amb el Mercat municipal dels Merinals, i amb el Parc de Can Gambús, l’emplaçament ha d’esdevenir el nou centre de gravetat del barri, estratègicament emplaçat en el límit entre el barri ja consolidat i el futur creixement al voltant de Can Gambús.
Redacció del projecte: Serveis tècnics municipals
-Servei d’obres d’edificis i béns municipals: Marc Graupera González, arquitecte i Cap de Servei.
-Projectistes: Jordi Grané Aran, arquitecte del Servei d’obres d’edificis i béns municipals i Carlota Sanz Ortega, arquitecta, Cap de Secció d’edificis d’equipaments del Servei d’obres d’edificis i béns municipals.
-Instal·lacions: Isabel Calvo Alcazar i Joan Plans Planell, enginyers del Servei d’obres d’edificis i béns municipals.
-Consultoria d’Estructura: VALERI CONSULTORS.
-Consultoria d’Instal·lacions: OPSIA.
Si voleu inscriure-us, escriviu un correu a vallescultura@coac.cat (indicant el número d'assistents).

Arquitectures (RE)visades: Visita Guiada
L’Escola Industrial de Sabadell ha estat una de les institucions que ha aportat identitat a la ciutat, i un referent educatiu a la resta del país. Els seus dos edificis coincideixen en un mateix espai, oferint-nos la possibilitat d’explorar i comprendre dues arquitectures extraordinàriament diverses orientades a un mateix propòsit.
Inscripcions a vallescultura@coac.cat (indicant el número d’assistents).
Punt de trobada: Pl. Mercat Central, Sabadell.
Activitat gratuïta. Places limitades.
