Puntúa de l'1 al 5 els següents aspectes de les noves seccions.
Pregunta 1 2 3 4 5
Disseny del nou entorn
Facilitat d’ús
Utilitat de les gestions que pots realitzar
Impressió general

Slow Studio: guanyador del II Concurs de Bioconstrucció de Catalunya

Imatge: 
© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC)

El projecte Casa a Serra d’Ordal, de Slow Studio, ha estat el guanyador del Premi al Millor Habitatge Bioconstruït d’aquesta edició. Enguany, s’han rebut un total de 14 projectes, dels quals 11 competien en la categoria d’Habitatge Bioconstruït i 3 en la categoria d’Espai o Equipament Públic Bioconstruït. No s’ha presentat cap projecte en la categoria de Qualitat Ambiental amb criteris de Bioconstrucció.

La Demarcació de les Comarques Centrals del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC) va estar present com a entitat organitzadora de la segona edició dels Premis de la Bioconstrucció de Catalunya 2025, així com de l’acte de lliurament que va tenir lloc aquest divendres a Avià, en el marc de la cinquena edició de Firhàbitat. La presidenta de la Demarcació, la Sra. Claudina Relat, va representar la Demarcació de les Comarques Centrals del COAC durant l’acte, presentant els premis i les seves diferents categories.

Durant l’acte, també es van lliurar dues mencions especials a Projecte Greta i al projecte de recerca La Canya comuna, de l’Escola Politècnica Superior d’Edificació de Barcelona (EPSEB), així com a Voltes Cooperativa d’Arquitectura. En la categoria d’Espai o Equipament Públic Bioconstruït, el projecte guanyador, amb una dotació de 1.500 euros, va ser Ecospai, de Pepe Milà i Ricomà, de Mont-roig del Camp.

Pel que fa a la categoria d’Habitatge Bioconstruït, es van presentar tres finalistes: Casa al Pradet, de Clara Crous Fort i Carles Torracabota Bosch; Casa a Serra d’Ordal, de Slow Studio; i 30+8 habitatges socials al carrer Josep Togore, de Vivas Arquitectos. Finalment, el jurat va proclamar guanyador el projecte de Slow Studio, que va rebre un premi de 2.500 euros. A més, es va atorgar un accèsit al projecte de rehabilitació de la masia de Salats, de Petra Jebens.

Els premis són una iniciativa conjunta de Firhàbitat, l’Associació Comarcal d’Empresaris del Berguedà i la Intercol·legial Tècnica, integrada per la demarcació a les Comarques Centrals del COAC, el Col·legi de l’Arquitectura Tècnica de Barcelona, el Col·legi d’Enginyers Tècnics Industrials de la Catalunya Central i els Enginyers Industrials de les Comarques Centrals, amb la col·laboració del Gremi de la Bioconstrucció de Catalunya.

Aquesta iniciativa busca fomentar la innovació, reconèixer la sostenibilitat i promoure bones pràctiques en el sector de la bioconstrucció, així com crear consciència sobre la seva importància, impulsar l’economia verda i avançar cap a la descarbonització. El jurat ha valorat especialment els projectes que destaquen per la innovació en materials, eficàcia, solucions constructives enginyoses, integració amb l’entorn, sostenibilitat en la gestió de residus, accessibilitat, flexibilitat i un disseny arquitectònic atractiu i funcional.

 

28/04/2025
Tornar