Propers Actes
Caravana E-tron drive. Conducció vehicle elèctric AUDI
Caravana E-tron drive. Conducció...
Xerrada: Projecte de rehabilitació de la fàbrica de l...
Xerrada: Projecte de...
Debats "Hipòtesis d'arquitectura" al Centre de Lectura de Reus
Quarta trobada dels debats "Hipòtesis d'arquitectura" amb el títol «Aprenentatge»
Des de fa temps, l’aprenentatge de l’ofici d’arquitecte s’inicia a la universitat. L’aprenentatge reflexiu-abstracte de l’arquitectura –aprendre a pensar- és necessari, però els plans d’estudi actuals i de la major part de la història separen aquest pensar del fer –aprendre a construir. L’aprenentatge de la relació inseparable entre projectar i construir es fa o bé mitjançant pràctiques en despatxos, o mitjançant la prova-error dels primers encàrrecs, que va en detriment de la qualitat i del servei a l’usuari. Si a construir se n’aprèn construint, en el context actual i futur de menys construcció com adquiriran els arquitectes joves aquesta experiència? Potser ara més que mai cal replantejar aquesta separació entre pensar i fer en la formació de l’arquitecte per no provocar un empobriment de la nostra cultura arquitectònica. Com pot ser aquest nou aprenentatge?
Amb la participació de: Javier Garcia-Solera, Toni Gironès, Carles Muro, Ferran Grau, Pere Buil, Cristina Goberna i Urtzi Grau i uns convidats no arquitectes.
Consulta el Díptic de les jornades