Propers Actes
Presentació de l'estudi "L'habitatge...
Presentació de l'estudi ...
Radiografia de la promoció pública catalana en el marc de...
Radiografia de la promoció...
Jornada tècnica Morters Aïllants de calç
Jornada tècnica Morters Aïllants...
Cloenda de l'exposició 'Premi Europeu de l'...
Cloenda de l'exposició &...
La Delegació del Vallès gaudeix d'una visita guiada a la Casa Vicens d'Antoni Gaudí
El 25 d’octubre vam gaudir, amb la Intercol·legial Tècnica del Vallès, d’una interessant visita guiada a la Casa Vicens de Barcelona, a càrrec de l’arquitecte rehabilitador de l’obra, David García, i del director de la Cooperativa d’Arquitectes Jordi Capell, Marc Longarón. Volem agrair la seva predisposició i el magnífic guiatge, que ens van permetre conèixer de primera mà detalls del complex procés de restauració i rehabilitació.
La Casa Vicens va ser construïda entre l’any 1883 i 1885 com a casa d’estiueig, projectada per un jove Gaudí de 31 anys per a Manel Vicens i Montaner, corredor de canvi i borsa. Va ser el primer edifici de Gaudí a Barcelona, essent un dels primers exemples de la renovació estètica de l’art i l’arquitectura que va tenir lloc arreu d’Europa a finals del segle XIX, i és considerada una de les primeres obres del Modernisme a Catalunya.
L’any 2005 la Casa Vicens va ser declarada Patrimoni Mundial de la Humanitat per la UNESCO i al 2017 s’inaugurà com a espai cultural.
El projecte de restauració i rehabilitació va ser fruit d’un treball de recerca realitzat pels arquitectes José Antonio Martínez Lapeña, Elías Torres i David García, i la responsable de museologia del projecte, Marta Antunano.