Propers Actes
Presentació de l'Agrupació d'Arquitectes Sènior...
Presentació de l'Agrupació...
Exposició: Jocs a l'ombra. Manuel Valls Vergés
Exposició: Jocs a l'ombra....
Presentació de la re edició del llibre 'Barcelona&...
Presentació de la re edició del...
Taller infantil: Fanalets i cases d'algú
Taller infantil: Fanalets i...
Revista de Corresponsals: Moynihan Train Hall, la nova terminal de Nova York
Nova York ha donat la benvinguda al 2021 amb la inauguració de la Moynihan Train Hall, la nova i moderna ampliació de la immerescudament famosa terminal de trens Penn Station.
La visió i el concepte de l’ampliació va començar durant la dècada de 1990 pel senador Daniel Patrick Moynihan per alleugerir la concorreguda Penn Station. Gairebé 3 dècades més tard i quan la Terminal patia una mitjana diària d’afluència de passatgers superior al 200% de la prevista des de la seva última gran reforma, els usuaris i ciutadans poden gaudir d’un luxós espai que representa aire fresc i serenitat en la densa i caòtica ciutat de Nova York.
L’enorme Moynihan Train Hall, amb els seus sostres transparents de més de 500 panells individuals de vidre, paviments elegants de marbre clar i gestos d'arquitectura clàssica, ocupa aproximadament 23.000 m2 de l’històric edifici James A. Farley Post Office Building. L’impactant espai de 30m d’alçada és gairebé tant gran com la icònica Vanderbilt Terminal de la famosa Grand Central Terminal.
“Hem dissenyat un espai que evoca la majestuositat de l’original Penn Station, a més a més de servir com a solució pràctica als problemes que els viatgers que arriben i marxen de Nova York han patit durant tants anys. Estem portant aire nou a Nova York, i recreant una experiència que ningú ha tingut aquí en dècades.” diu Colin Koop, Partner a Skidmore, Owings & Merrill, oficina d’arquitectura responsable de l’obra.
Koop afegeix que el disseny aporta paviments de prestigiós marbre de Tennessee, com el de Grand Central Terminal, presenta impactants les bigues vistes d’acer que suporten la coberta vidriada i situa un nou rellotge Art Deco central, per capturar l’essència de les estacions de tren Europees, i així envoltar a l’usuari d’un aire vintage i de glamour.
A la tardor, si la seguretat i la salut dels ciutadans ho permet, s’obriran les terrasses i equipaments. La terminal compta amb una dotzena de franquícies de restauració que miren a l’espectacular espai central, i una bona quantitat de sales d’espera i socials al nivell superior que donen a la doble alçada.
Amb aquesta intervenció, la inversió de 1.600 milions de dòlars ha transformat l’edifici centenari de la James A. Farley Post Office en una obra d’art i d’arquitectura puntera a la 8th Avenue amb la 33rd Street de Manhattan.
Victor Alavedra, arquitecte. Corresponsal del COAC a Nova York, Estats Units d’Amèrica. Gener 2021
- Inicieu sessió per a enviar comentaris
- Español