Puntúa de l'1 al 5 els següents aspectes de les noves seccions.
Pregunta 1 2 3 4 5
Disseny del nou entorn
Facilitat d’ús
Utilitat de les gestions que pots realitzar
Impressió general

Arquitectura i diumenge. Josep Llinàs

Imatge: 
Josep Llinàs
Inauguració de l'exposició Arquitectura i diumenge. Josep Llinàs, el 19 de març a les 18.30h

Estructurada en quatre parts -una primera i central que fa referència al Moble Mañach, la segona a la casa Mañach, la tercera al projecte de reforma i remunta a la Gran Via de Barcelona i la quarta al projecte al campus de la Universidad Nacional de Colombia a Bogotà- aquesta exposició celebra la donació de l’arxiu professional que l’arquitecte Josep Llinàs va fer a l’Arxiu Històric del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya el 2023. La mostra però, en lloc de centrar-se en una visió antològica de les obres passades, se centra en els últims treballs, alguns d‘ells encara en curs.

La mostra és la 29a de la sèrie d’exposicions “Col·leccions”, iniciades l’any 2015, que presenten material custodiat per l’Arxiu Històric amb l’objectiu de donar a conèixer el ric patrimoni documental del COAC.

Des de 1969, l’Arxiu Històric s’ha encarregat de recuperar i conservar el patrimoni documental generat pels arquitectes i el món de l’arquitectura. D’aquesta manera, custodia els fons de més de cent cinquanta arquitectes, fruit sobretot de donacions, que l’han fet créixer al llarg del temps i l’han convertit en un dels centres de documentació més importants d’Europa amb més de dos milions de documents.
PDF version

Màcules, pintures de Jordi Soldevila i Segura

Imatge: 
© Jordi Soldevila Segura

La Demarcació de les Comarques Centrals del COAC acull a Vic l'exposició de pintures "MÀCULES", de l'artista Jordi Soldevila i Segura.

Habitualment no prestem massa atenció al terra de la ciutat, ja sigui de pedra, enrajolat, cimentat o enquitranat. El terra que trepitgem cada dia i sobre el qual realitzem la meitat de la nostra vida, passa desapercebut a la nostra mirada. Tenim la vista posada més amunt, a l’horitzó, o fins i tot un xic més amunt. Per això no és habitual contemplar el terra si no és per comprovar on posem els peus i sempre com un acte automàtic o inconscient.

Amb "MÀCULES", l'autor presenta una sèrie on agafa cada fragment de terra real i, un cop aïllat i descontextualitzat del seu pla horitzontal natural, el converteix en una geometria o retrat, únic i irrepetible, fent de la sèrie completa un gran mapa de la imperfecció de Barcelona.

Inauguració: Divendres 1 de març a les 18:30h

PDF version

MIRADES. PATRIMONI DE L’ARQUITECTURA DE L’AIGUA A BARCELONA

Imatge: 
© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya
La mostra, la primera del Cicle MIRADES a la seu de Barcelona, dedicat enguany a l’AIGUA, integra una vintena d’imatges de la fotògrafa Anna Mas.

L’exposició neix a partir del premi Europa Nostra 2021 a la rehabilitació i museïtzació del conjunt històric de la Torre de les Aigües del Besòs. Aquest reconeixement, un dels més importants que atorga la Unió Europea en el marc del programa Creative Europe ens obre la mirada cap a la importància d’unes infraestructures que han permès el creixement de la ciutat i l’arribada de l’aigua a les llars.

L’any 2021, els Grups d’Arquitectes de cada districte del COAC Barcelona, juntament amb l’AADIPA, impulsen el Projecte d’Integració de l’arquitectura de l’Aigua a la Ciutat de Barcelona, amb l’objectiu de promoure el seu coneixement, la difusió d’aquest el patrimoni tan fràgil i els reptes que amaguen per tal de dotar-los d’una nova vida. En un context de canvi climàtic i alarmant situació de sequera ens posa encara més en relleu la necessitat de sensibilitzar el valor de l’aigua a tota la societat.


Anna Mas i Talens (Barcelona (1968 ). Llicenciada en Biologia, va treballar en l’àmbit de l’educació ambiental durant deu anys.
El 1998 va realitzar estudis de fotografia a l’Institut d’Estudis fotogràfics de Catalunya i el 2001 a l’Aula d’Especialització fotogràfica de Barcelona. Des d’aleshores treballa com a fotògrafa freelance. És col·laboradora habitual a El Periodico de Catalunya i també, de forma continuada des de 2006 a la Fundació Mies van der Rohe; documentant intervencions artístiques, el premi EU mies Awards, esdeveniments culturals i publicant a diversos llibres: “Ai Weiwei With Milk – find something everybody can use” / “The Then Set Here Place As And” Peter Downsbrought /”An Accidental Masterpiece: the Barcelona Pavilion”. També ha publicat en revistes com Architectural Review, Riba Journal, Metalocus, i proyectocontract entre d’altres.
Ha participat en diverses exposicions: “Comparti_ments” a la galería Sàfia de Barcelona; “PER_DURAR Restauració del poblat Tangassogo a Burkina Faso” produïda pel COAC i el Museu de Granollers; i “Confidències a l’hora del Tè” al Museu Joan Abelló de Mollet del Vallès. També ha realitzat bancs d’imatges de patrimoni arquitectònic per encàrrec dels Ajuntaments de Sant Cugat, La Garriga i Cardedeu.

Amb el patrocini de:

PDF version
Jordi Nin

Exposició 'Pell mutant', de l’artista Jordi Nin

Imatge: 
Imatge: © Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC)

La seu del COAC a Terrassa acull, des del 9 de febrer fins al 20 de març, l'exposició  ‘Pell mutant’ de l’artista Jordi Nin.

En paraules del propi artista, 'Pell mutant’ és un treball fotogràfic d’arqueologia del present que busca els espais migratoris de la ciutat on les persones abandonen els seus missatges. El treball s’ha basat en trobar aquests espais ocults a la distreta mirada del passejant i desxifrar les imatges i missatges de tota mena que se superposen en les parets. Fora de context i a través d’una nova mirada, transforma aquests missatges en una nova dimensió visual, provocant una lectura atenta i estètica d’aquest univers de la ciutat. 

Jordi Nin és un artista multidisciplinari en creacions fotogràfiques i audiovisuals, amb formació a les universitats de Belles Arts de Barcelona i Venezia.  En l’àmbit fotogràfic cal destacar exposicions com la participació en la col·lectiva Corea-Premià, amb l’obra ON COMENÇA LA PAU?, la participació en l’exposició internacional PEACE AGAIN de Corea del Sud, L’ÈTICA DEL CAÇADOR, reportatge sobre la dubtosa ètica en el negoci de la caça a Sud-àfrica, NO BLOOD FOR OIL reportatge sobre la manifestació a New York del 2003 contra la guerra a l’Iraq, exposició apadrinada per Amnistia Internacional.  

És un dels pioners en la realització d’intervencions urbanes mitjançant il·luminacions i projeccions arquitectòniques de gran format sobre edificis emblemàtics. A l’Estat espanyol ha realitzat intervencions a espais com la Catedral d’Alcalá de Henares, l'Alcázar de Córdoba, Eivissa Dalt Vila, la Catedral de Santiago de Compostela, l’Ajuntament de Barcelona i l’església de Sitges, i a Mèxic a la Basílica de Guadalupe i als edificis del govern de la plaça del Zócalo de Mèxic DF, entre d’altres. 

Paral·lelament, treballa com a guionista i realitzador cinematogràfic en projectes dins de l’àmbit cultural, i ha sigut el director del documental “Carlos Barral, el temps de les paraules” en coproducció amb RTVE i TV3. 

imatge1   imatge2   imatge3

PDF version

Pages