Aquest 2025 ha marcat un punt d’inflexió en l’àmbit del dret civil amb l’entrada en vigor de la Llei Orgànica 1/2025, que estableix com a obligatori trobar a un mètode alternatiu de resolució de conflictes (MASC) abans d’interposar una demanda judicial. Aquesta nova exigència legal fa que, tant particulars com professionals, hagin d’incorporar la mediació, la conciliació o altres vies alternatives com a pas previ imprescindible.
Davant d’aquest nou marc normatiu, l’Agrupació d'Arquitectes Experts Pericials Forenses i Mediadors del COAC, posa a disposició de la ciutadania professionals especialitzats i formats per oferir mediació, conciliació, actuació com a tercer neutral o independent i assessorament específic per complir amb els requisits dels MASC.
Aquest servei s’adreça a qualsevol persona que hagi d’afrontar un conflicte en l’àmbit civil, ja sigui relacionat amb qüestions familiars, contractuals, arrendaments o altres àrees. L’objectiu és facilitar solucions eficaces, dialogades i amb garanties jurídiques, tot respectant la nova normativa.
Si t’interessa contactar amb un/a arquitecte/a expert/a, pots fer-ho a través del següent enllaç .
Més informació disponible aquí .