El 14 de març s'ha posat en funcionament la
nova interfície de Visat, la qual té com a objectiu principal millorar l'entorn de treball tant pel que fa a les qüestions d'usabilitat com de funcionalitat.
FASES D'IMPLANTACIÓ I ACCÉSLa implantació del nou web es farà per fases. Així, a partir del 14 de març es poden realitzar les funcionalitats del
Registre Automàtic de documents i els
Certificats de 2a Ocupació. També està operatiu des del primer moment un accés a l'aplicatiu dels Informes d'Idoneïtat Tècnica per a l'Ajuntament de Barcelona, que no queda modificat. El
Visat de documents, per la seva complexitat, constitueix la segona fase del projecte, que està prevista per al mes d'abril. D'aquesta manera, al final de la implantació del projecte, tots els tràmits es podran realitzar accedint des d'un mateix portal.
La nova interfície conviurà amb l’aplicació antiga que els arquitectes utilitzen habitualment, de manera que seran vàlides tant les gestions que es facin en una com en l’altra, quedant els tràmits finals reflectits en ambdues.
MILLORES DE LA INTERFÍCIE
Les principals millores que incorpora el nou espai són:
- Diferenciació clara dels diferents tràmits que es poden fer amb el departament de Visat.
- Desaparició total de la dependència de Java.
- En aquells tràmits en què participa més d’un arquitecte, s'elimina la necessitat de signatura de tots els arquitectes des del mateix ordinador i en el mateix moment.
- Incorporació d’una forma de validació alternativa a la signatura electrònica, mitjançant SMS.
- Multinavegador (pel que fa a dispositius Mac, és possible signar mitjançant validació per SMS i s'està treballant per poder incorporar la signatura amb certificat digital).
- Disseny responsiu (adaptat a tot tipus de dispositius: ordinadors, tauletes, telèfons mòbils...).
AJUDA PER A LA NOVA INTERFÍCIE
El nou entorn de treball és molt intuïtiu. Això no obstant, el departament de Visat ha elaborat un manual de suport on s'expliquen amb detall els principals avantatges i els passos a seguir per a la tramitació del Registre Automàtic de documents i els Certificats de 2a Ocupació.
De tota manera, els dubtes concrets es poden enviar per correu a nouvisat@coac.net .
Més endavant, quan estigui activa la funcionalitat del visat s'elaborarà un manual específic per a aquest tràmit.
Accedeix a la pàgina de Visat clicant aquí .