COL·LEGI D'ARQUITECTES DE CATALUNYA
Publicat a COL·LEGI D'ARQUITECTES DE CATALUNYA (http://coac.arquitectes.cat)

Inici > Unboxing the library: Japonismes

[1]

Unboxing the library: Japonismes

Entitat Organitzadora : Centre Obert d’Arquitectura

Lloc: Biblioteca

Demarcació : Barcelona

Data inici : Dimarts, 22 març, 2022

Horari: a les 11.30 h

Tornar [2]
La sessió “Japonismes” donarà el tret de sortida a la nova activitat impulsada per la Biblioteca del COAC per donar més visibilitat a la riquesa bibliogràfica que custodia: “Unboxing the Library”.

En aquesta primera sessió es tractarà l’arquitectura recent japonesa i la de Kazuo Shinohara. Per apropar-nos a la temàtica escollida es comptarà amb la participació de l’arquitecte Igor Urdampilleta, membre d’Arquitectura-G [3], que oferirà una conferència adreçada tant a arquitectes com a ciutadania en general.

Inscriu-t'hi [4] [5]

Paral·lelament,  també estarà disponibles a la seu de Barcelona una exposició bibliogràfica sobre arquitectura japonesa, consultable als prestatges principals de la Biblioteca per als lectors de sala.


Amb més de 180.000 llibres i revistes, la Biblioteca del COAC és el centre documental de referència en arquitectura, urbanisme i paisatge, un dels més importants d’Europa. Per donar més visibilitat a la riquesa bibliogràfica que custodia, la Biblioteca obre les portes a la ciutadania i incorpora una nova activitat: “Unboxing the Library”.
Periòdicament es farà una selecció de llibres fonamentals que s’exposaran als prestatges principals de la seu de la Biblioteca a Barcelona, fomentant i facilitant així la lliure consulta dels lectors de sala. Paral·lelament, i per aprofundir en la temàtica escollida en cada ocasió, es durà a terme una conferència a càrrec d’arquitectes amb experiència reconeguda en la matèria.
“Unboxing the Library” és una de les novetats de la propera programació primavera-estiu del Centre Obert d’Arquitectura, i té la voluntat de difondre tant a arquitectes com a ciutadania en general el valor documental dels fons que custodia la Biblioteca i que la converteixen en un referent ineludible de l’arquitectura.

Properes sessions:
Sessió 2: 26 d'abril, Belgues, Belgues!
Sessió 3: 21 de juny, La intervenció a Xile

Les sessions, que es duen a terme a la mateixa Biblioteca, són una ocasió més per gaudir de la recent adequació que s’ha fet de l’espai per restituir-lo al seu estat original, dissenyat el 1995 per l’arquitecte David Ferrer, qui va ser director de la Biblioteca i l’Arxiu Històric entre el 1976 i el 2008. A banda de l’adequació dels espais, instal·lacions i telecomunicacions, s’ha restituït el mobiliari original, format per les prestatgeries de Gama, les llums de Santa & Cole dissenyades per arquitecte Antoni de Moragas, i les taules dissenyades ad hoc per a aquest espai.
PDF version [6]

Copyright@ Col·legi d'Arquitectes de Catalunya : http://coac.arquitectes.cat/ca/arquitectura/actes/unboxing-the-library-japonismes

Links:
[1] http://coac.arquitectes.cat/sites/default/files/unboxing_web2.jpg
[2] http://coac.arquitectes.cat/ca/javascript%3Ahistory.back%281%29
[3] https://arquitectura-g.com/
[4] https://www.centreobertarquitectura.com/unboxing-the-library-japonismes/
[5] https://www.centreobertarquitectura.com/wp-admin/post.php?post=7420&action=edit
[6] http://coac.arquitectes.cat/ca/printpdf/print/27294